Monday, January 21, 2008

Saya terasa otak seakan makin lembab sejak pulang ke tanahair ini. Samada banyak makan (tak la sangat) ataupun kepenatan (kelas ada setiap hari kecuali hujung minggu) saya tahu sangat saya sendiri yang wajar dipersalahkan.

Tapi saya terlalui merindui Australia. Saya merindui suasana yang sangat kondusif untuk belajar dan berfikir serta mentafsir. Saya merindui bertemu dengan sisters2 dari serata dunia dan surau juga merindui keindahan tasik (walaupun tak indah pada semua mata). Arh memang banyak sangat yang saya rindu.

Hujung minggu lepas berpeluang ke PSM di Bt Cerakah untuk kali pertamanya dan bertemu dengan banyak mereka-mereka yang saya kenal di OZ. Saat bertemu dan menerangkan apa yang patut kepada adik yang bakal ke Macquarie saya rasa seperti mau saja ikut dia pulang.

Mungkin saya banyak merungut. Saya merungut kerana merasa kejatuhan semangat sejak pulang. Saya rasa saya perlu lebih bersemangat. Saya tak ingin ia luntur.

Saya ingin jadi salah seorang heroes. Hero yang tunduk dan mengabdikan diri hanya pada Tuhannya dan menolak yang lain dalam soal pengurusan hidup.
Nasib masyarakat wajar dikasihani. Saya nampak negara saya secara kasarnya telah develop materially. Tapi spirituallynya?
Kita semua tahu...

We need more 'islah'.. Saya sudah nampak cabarannya di sini.

2 comments:

~justpartoftools~ said...

salam..
hai sis!
an azie
salam ukhuwwah...:)
nice to know bout sydney1

Far Azmi said...

salam azie..

thx 4 dropping by..nice 2 meet u too :)