Wednesday, August 08, 2007

Hari-hari akhir di sini

4 bulan lagi.. yup tinggal lagi 4 bulan saya di sini.. Rasanya belum puas menikmati pemandangan tasek buatan Macquarie Uni yang sangat syahdu mengikut kata Acaq. Mungkin juga belum sempat saya menikmati segala macam makanan yag terdapat di Loft Cafe yang rupa-rupanya halal itu. Atau mungkin juga belum mendapatkan result yang terbes buat diri.

Haih.. lagi satu sem saja lagi.

4 bulan lagi untuk bekerja di sini. Saya sangat suka dengan perkataan bekerja itu. Indah sekali bekerja kerana majikan itu adalah Tuhan yang menciptakan. Gaji? Tak setimpal dengan pekerjaan yang tak seberapa la sangat buatnya. Saya dapat terlalu banyak. Sukar untuk digambarkan perasaan ini.

Terikat dengan majikan yang Maha Kaya ini menyebabkan saya mengecapi kebebasan dari segala-galanya. Memahami apa itu erti kebebasan yang sebenar. Bebas dari keinginan-keinginan kecil yang nyata membebankan. Dan berusaha untuk bebaskan diri lagi dari semua itu.

"Fabiayyi ala irabbikuma tukazziban?"

Saya bakal merindui suasana itu yang tak terlintas akan wujud di alam realiti. Akan rindu tempat itu juga.

Teman-teman, tunggu kami di Malaysia ya.

No comments: