Tuesday, August 29, 2006

2 CERITA

1
I'd always thought playing kompang is easy... until i tried it few days ago... it's not as easy as it seems... now I know and predict that it will take me few years to learn to play other instruments like guitar n piano etc. Main recorder kt sekolah pon tak lepas. Oh my GOD, i spent my whole life believing that i have this musical intelligence... hehe takde la... perasan je nih...

2
Semalam aku mengalami depresi memikirkan masalah akademik ku yang masih tidak berada di tahap cemerlang, gemilang, terbilang seperti yang aku harapkan di samping memikirkan tentang bagaimana harus aku menulis assignment LING 253 yang kedua ini dan juga masalah-masalah minor yang lain. Sudah menjadi kebiasaanku menutup lampu bilik agar ia gelap (jangan salah faham!) dan membuka blind tingkap sambil membaringkan diriku memerhati keindahan langit malam yang indah. Walaupun bintang-bintang di langit tidak begitu banyak seperti hari-hari sebelumnya tetapi sinaran sebiji bintang sudah cukup mengubat kegusaran di hati ini. Subhanallah. Kepada Tuhan yang mencipta bintang-bintang sebagai hiasan. Saat-saat ini mengingatkan aku kembali kepada adik-adikku di Malaysia.Kami suka baring di atas rumput di halaman rumah dan menyaksikan keindahan ini bersama-sama. Rindu. Kini, bintang-bintang ini jadi penemanku jua saat aku keresahan dan kesedihan. Mengingatkanku akan kebesaran Allah yang menciptakannya.Mengingatkanku akan kekerdilan diri ini yang sering kelalaian.Keindahan yang Allah ciptakan inilah sebenarnya kekayaan yang tak boleh dijual beli.Alhamdulillah :) Aku tenang kembali.

1 comment:

Rosyada said...

farah, i think u do have musical intelligence ... cepat je belajar main kompang tu ... skrg dah terrer ape ... :)