Sunday, May 13, 2007

petang Ahad
Pada suatu hari Kak Muna asked us,
kenal "Hasan Al-Basri"?
aku: kenal..
kenal "Abdul Aziz Al-Rantissi"?
aku: erm.. erm..
kenal "Asmawi Ani"?
aku: seperti pernah dengar..yep Mawi! world!
kenal "Syeikh Ahmad Yassin"?
aku: erm lagi... seperti pernah dengar
kenal "Bon Jovi"?
aku: kenal sgt.. hehe
kenal "Britney Spears"?
aku:hehe mesti la kenal..sape yg tak kenal

perasan tak berapa banyak yang saya kenal? Anda pula bagaimana? Adakah anda mengenali orang yang saya tidak kenal?

Sesungguhnya saya kena berusaha gigih.. sampai bila nak salahkan tarbiyyah jahiliyyah semata. Diri sendiri tidak berusaha sungguh-sungguh. Maksudnya usaha untuk kenal lebih banyak tokoh-tokoh yang menyumbang buat ummah. Kerana hidup terlalu singkat buat semua yang lain.
selingan..
vid klip dari Outlandish "I only ask of God"


I only ask of God
He won't let me be indifferent to the suffering
That the very dried up death doesn't find me
Empty and without having given my everything

3 comments:

Miss Aini said...

adedeh.. sy juga begini... masa join PMS (winter gathering) and kene buat explorace, kene hafal biografi. dapat tokoh yg kte tak kenal, sape laa Rashid Rida. Pakcik mane laa.. rupenye besar sumbangan nya terhadap islam. mereka sebenarnya famous, namun, dek penangan iklan bon jovi, asmawi ani dan britney spears lebih kuat, maka kita lebih ingat mereka yang menyumbangkan kelunakan suara mereka kepada semua manusia. padahal, apalah sangat sumbangan mereka kpd world peace. suara tu pun allah yg bagi. (eh, blog sape ni, sblm jd entry blog, sy undur diri dulu yea)

Far Azmi said...

tak kesah la ainee.. nk buat entri kt sini pon takpe.. tulah apa nk buat ada monster besar yang memesongkn pemikiran muda-mudi zmn dulu hingga kini.. nk bunuh susah. bak kata u dat day ' byk keje nih'.

yaya.. actually sora britney tade la sedap mane. sumbang world peace kt manenye.. sumbang suara sumbang ada la..heee

Jarod Yong said...

This is a very good song!
Simple but profound...

Many are being indifferent...
Wad can we do?
How can we help?
Hmmm...
Something every person should ponder...