Saturday, November 04, 2006

MEMUJA-NYA


SELAWAT - UNGU

mari berselawat... mengingati kekasih Allah... Rasullullah S.A.W. dis one is by indo band, ungu

TUHAN - GIGI

Tuhan, tempat aku berteduh, dimana ku mengeluh dengan segala peluh...
Tuhan, Tuhan Yang Maha Esa, tempat aku memuja,
dengan segala doa,
aku jauh, Engkau jauh,
aku dekat,Engkau dekat,
Tuhan, tempat aku memuja dengan segala doa...
By Gigi from their album Raihlah Kemenangan

SURGAMU - UNGU

Segala yang ada dalam hidupku,
kusedari adalah milik-Mu,
ku hanya hamba-Mu yang berlumur dosa...
hanya Kau Tuhanku,
Allahuakbar, Allah Maha Besar,
ku memujaMu di setiap waktu
hanyalah padaMu tempat ku berteduh,
ku mohon redha dan ampunan-Mu,
tunjukkan aku jalan lurusMu
terangi aku dalam setiap langkah hidupku...
dis clip is also by ungu but seriously im touched by d lyric

TAKDIR - OPICK FEAT. MELLY GOESLAW

bila gelisah, bila ku sedih,
di indah dunia yang berakhir sunyi
langkah kaki di dalam rencana-Nya
semua berjalan dalam kehendak-Nya
nafas, hidup, cinta dan segala-Nya
ku beserah ku berpasrah
hanya padamu ya Rabbi

6 comments:

Anonymous said...

Farah, terima kasih untuk entri ini^_^

Far Azmi said...

no worries... majidah i love uuuu!!!~~~ syg sgt-sgt...

~FARIZA~ said...

uhuk uhuk...ungu nyanyi selawat..suke suke...best2..tetibe teringat zaman silverchair.."i'm watching u , watch over me, and i got the greatest view from here"..hihihi..ternyanyi pule..

Anonymous said...

Farah ~~

kau kene dngr full album Opick nih ~

best banget

Takdir mmg best!!

Cube dngr TAQWA dn Irhamna plak

mmg penuh keinsyafan la lagu2 nih

aku dh khatam album nih mase Ramadhan hari tuh ~~

Anonymous said...

Semesta Bertasbih - TAKDIR // OPICK FEAT MELLY GOESLAW
Dihempas gelombang dilemparkan angin
Terkisah kubersedih kubahagia
Di indah dunia yang berakhir sunyi
Langkah kaki di dalam rencanaNya

Semua berjalan dalam kehendakNya
Nafas hidup cinta dan segalanya

Dan tertakdir menjalani segala kehendakMu ya robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya padaMu ya robbi
(diulang 2x)

Bila mungkin ada luka coba tersenyumlah
Bila mungkin ada tawa coba bersabarlah
Karena air mata tak abadi
Akan hilang dan berganti (hilang kan berganti)

Bila mungkin hidup hampa dirasa
Mungkinkan hati merindukan Dia
Karena hanya denganNya hati tenang
Damai jiwa dan raga

Dan tertakdir menjalani segala kehendakMu ya robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya padaMu ya robbi
(diulang 2x)
Hanya padaMu ya robbi

Far Azmi said...

sapekah ko wahai anonymous?

erm ada juga dengar full album opick... mmg bes dan menginsafkn